Parę uwag po zakupie nowej OII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 3221
    Classic
    • 2010
    • 21

    Parę uwag po zakupie nowej OII

    slavi nie masz racji
    dyllan80 napisał
    , ze w przypadku jakimśtam pies moze poprosić o okazanie certyfikatu,
    i tu jest haczyk i jeszcze to



    dyllan80 widze że nie pomykaż zawodowo za kółkiem ale na tak zwane psy
    w żargonie mobilków mówimy miśki(trochę kultury) :P

    Pozdrawiam. :lol:
  • oculus
    Ambiente
    • 2008
    • 228

    #2
    Parę uwag po zakupie nowej OII

    Dwa tygodnie temu odebrałem nową octavkę, wersja jak w podpisie. Przejechałem do tej pory 1500km. Generalnie jeździ się rewelacyjnie - ESP, ABS, itp. Mam jedynie trzy uwagi.
    1. Auto ma system podpowiadający ruchy kierownicą DSR. Mam wrażenie, że przy większej prędkości, ok. 150km/h na autostradzie, na łuku drogi kierownica stawia mi lekki opór. Tak jakby auto koniecznie chciało jechać prosto. W starej OI tego nie czułem. Myślicie, że to ten DSR sie odzywa?
    2. Zauważyłem na alufelgach dość dużo ciężarków. Na jednej nawet pięć, płaskich obok siebie. Nie wiem jakiego ciężaru. Myślałem, że nowe, firmowe alu można wyważyć mniejszą ilością.
    3. Przy jeździe na wprost kierownica jest minimalnie skręcona w prawo. Odchylenie jest tak małe, że dopiero teraz je zauważyłem, ale mnie wkurza. Może tak być czy coś z tym zrobić?
    Skoda Octavia Scout 2.0TDI

    Komentarz

    • liroyek
      Rider
      • 2008
      • 620

      #3
      1. wg mnie im szybciej tym ciezej powinna chodzic
      2. u mnie sa po 2 na 1 az 3
      3. sprawdz cisnienie w kolach moze pomoze
      Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
      bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
      http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
      Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

      Komentarz

      • olejek
        Ambiente
        • 2006
        • 121

        #4
        1. To nie DSR - on działa tak że czujesz na kierownicy takie puknięcia (coś jak ABS) sygnalizujące w którą kręcić. W zimie jak głupiałem na zlodowaciałym placu to raz mi się włączyło, generalnie parę sytuacji miałem, że zadziałał ESP, ale DSR nigdy.
        2. Zależy to bardziej od opony niż od felgi - u mnie po zmianie opon z jednej feli zeszło 5 ciężarkow - zostało 0 a na drugim kapciu był 1 a jest 4. Nie powinieneś się tym martwić. Generalnie jak zdejmiesz oponę i założysz ją na tą samą felgę to i tak Ci się może zmienić ilość a na pewno lokalizacja ciężarków.
        3. j.w. sprawdź ciśnienie. Jak jedziesz na nierównej drodze (koleiny) tak się zdarza, zaobserwuj na gładkiej i poziomej drodze - na pochylonej na bok drodze możesz mieć takie złudzenie + minimalne ściąganie auta (grawitacja).

        Pozdro
        http://keeprockin.art.pl/‎

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Zamieszczone przez oculus
          2. Zauważyłem na alufelgach dość dużo ciężarków. Na jednej nawet pięć, płaskich obok siebie. Nie wiem jakiego ciężaru. Myślałem, że nowe, firmowe alu można wyważyć mniejszą ilością.
          Fabrycznie się nie bawią w obracanie opon na felgach i dlatego tyle przywalają ile wyjdzie z wyważarki. Przy wymianie następnej przypilnuj żeby wulkanizator obrócił oponę na feldze jeżeli wyjdzie więcej niż około 25 gram na stronę.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • liroyek
            Rider
            • 2008
            • 620

            #6
            AdamB

            a opony nie sa kierunkowe ??
            Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
            bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
            http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
            Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez liroyek
              AdamB

              a opony nie sa kierunkowe ??
              Nie chodzi o obrócenie na drugą stronę, tylko o przesunięcie ( okręcenie ? ) opony na feldze przed napompowaniem. Po prostu nawet najlepsze opony nie są idealnie równe i w którymś miejscu obwodu opona jest "najcięższa", w dobrych oponach dokładnie naprzeciw tego miejsca nabity jest kolorowy znacznik, który po założeniu na felgę powinien się znaleźć tam gdzie maszynka ( wentyl ), wtedy najcięższe miejsce opony znajduje się naprzeciwko najcięższego miejsca na feldze ( przy założeniu, że felga jest idealna to dołożenie ciężaru maszynki ten ideał zaburza ) i wzajemnie się trochę równoważą...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                kowal 2002, dokładnie jak piszesz . Myślałem że wiadomo o co chodzi i skrótem myślowym poleciałem . 8)
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • liroyek
                  Rider
                  • 2008
                  • 620

                  #9
                  chyba ze tak
                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                  Komentarz

                  • rwojt
                    Classic
                    • 2008
                    • 4
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    ad. 3. No i u mnie w nowej Octavce też podobnie, kierownica jakby delikatnie w prawo przechylona. Na początku było to chyba bardziej odczuwalne, teraz mniej. Ciśnienie w oponach OK. Może te nowe opony jakoś się jeszcze układają? Przejechane ponad 700 km.

                    Komentarz

                    • kuncfot
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 191

                      #11
                      W mojej Octavii II jest tak samo ... kierownica musi być przechylona. Tak samo jest w astrze III ( nówka sztuka ) do której mam dostęp. Wg mnie pochyłość drogi w połączeniu z szerokimi oponami daje efekt ściągania :P
                      Efekt podobny jest po wjechaniu w większą dziurę, przestawia się zbieżność zawieszenia. Więc martwił bym się gdyby zjawisko się powiększyło lub samochód zaczął by ściągać w przeciwną stronę

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #12
                        AdamB, przy aluminiowych kolach i naklejanych ciezarkach pwiedzmy ze 40gr bedzie jeszcze ok.

                        cieżarkow może byc sporo z tego wzgledu że obecnie na zachodzie obowiązują cieżarki cxnkowe ktore są lżejsze i dlatego może bzc ich wiecej.

                        sprobuj przeożyc koła jeżeli chodzi o sciąganie
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • oculus
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 228

                          #13
                          Wcześniej jeździłem OI z oponami szerokości 195. Teraz jest 225 i jakoś dziwnie inaczej zachowuje się na koleinach i nierównościach. Najbardziej wkurza mnie ta skręcona kierownica. Dzisiaj sprawdziłem cisnienie w oponach i teraz jest po 2.1 w każdej, a było róznie - nawet prawie 3.0. Jutro skoczę sprawdzić geometrię. Będę spokojniejszy.
                          Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                          Komentarz

                          • zurcio
                            RS
                            • 2008
                            • 2046

                            #14
                            Zamieszczone przez oculus
                            Wcześniej jeździłem OI z oponami szerokości 195. Teraz jest 225 i jakoś dziwnie inaczej zachowuje się na koleinach i nierównościach.
                            to chyba nie ulega wątpliwości
                            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez kuncfot
                              kierownica musi być przechylona.
                              nie musi. U mnie nie jest i nie ściąga. Ale po kilku kkm byłem na poprawieniu geometrii - O2 miała tendencje do myszkowania (nie trzymała dobrze sama kierunku) po drodze.

                              Komentarz

                              • rwojt
                                Classic
                                • 2008
                                • 4
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Oculus, prośba do Ciebie, żebyś dał znać co uzyskałeś po sprawdzeniu geometrii, bo też się zastanawiam, czy nie uderzyć do serwisu.

                                Komentarz

                                • zurcio
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2046

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rezon
                                  nie musi. U mnie nie jest i nie ściąga.
                                  potwierdzam przedmówcę, dzisiaj właśnie sprawdziłem, u mnie jest równo i nie ściąga

                                  być może efekt sciągania, potęgują szersze opony ...
                                  Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                  Komentarz

                                  • oculus
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 228

                                    #18
                                    Nie znalazłem w sobotę na mieście serwisu, który miałby parametry zawieszenia scouta w kompie. Jak znajdę chwilę w tygodniu, to poszukam dokładniej.
                                    BTW czy ktoś mógłby wyklarować na czym polega odczuwalna różnica przy prowadzeniu auta na standardowych 195mm oponach i nico szerszych 225mm.
                                    Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      #19
                                      Zamieszczone przez oculus
                                      BTW czy ktoś mógłby wyklarować na czym polega odczuwalna różnica przy prowadzeniu auta na standardowych 195mm oponach i nico szerszych 225mm.
                                      Alez to bardzo proste. Nie chodzi tu nawet o szerokośc opony ale bardziej o jej wysokość (profil). Skoro masz opony o szerokości 225 to pewnie ich wysokość to 40 lub 45 mm. teraz wyobrax sobie że wjechałes taka oponą w koleinę która ma jakąś tam głębokość. Opona o wys. 65 (195 które miałeś wczesniej miały zapewne taka wys) dużo latwiej wyjedzie z tej koleiny, ponieważ ma wyższy profil tzn. jest na jej boku wiecej gumy . Opona o wys 40 czy 45 mm bedzie sie po prostu odbijala od brzegów koleiny i bedziesz miał wrażenia rzucania autem. Niestety ale nasze drogi nie są przystosowane do tak niskiego profilu opon
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #20
                                        Zamieszczone przez oculus
                                        ...
                                        BTW czy ktoś mógłby wyklarować na czym polega odczuwalna różnica przy prowadzeniu auta na standardowych 195mm oponach i nico szerszych 225mm.
                                        Generalnie im szersza opona to bardziej odczuwasz podłużne nierówności drogi. Np. przy 195 da radę jechać w miarę prosto po koleinie, natomiast przy 225 cały czas musisz kontrować kierą , bo auto jest jakby "wypychane na bok" z koleiny ( raz w jedną a raz w drugą stronę ). I nie mówię tu o głąbokich TIR-owych koleinach, wystarczą takie delikatne i już musisz "walczyć"... Czyli taki jest "minus"...

                                        Plusem jest to, że zazwyczaj zmieniając rozmiar ze 195 na 225 zmieniasz też średnicę felgi ( np. z 15" na 17" ) a co za tym idzie i profil opony ( w tym przypadku z 65 na 45 ) więc auto staje się lepiej sterowalne; szczególnie w ostrych zakrętach ( niższa opona "nie kładzie się" tak bardzo ) i przy nagłych zmianach kierunku ( test "łosia" ). Zawieszenie wydaje się też twardsze i więcej wstrząsów przenosi się na blachę ( to akurat można uznać za "minus" )...

                                        Oczywiście szersze opony to większe opory toczenia, czyli większe spalanie i gorsze osiągi jeśli chodzi o przyspieszenie, ale to już "drobiazgi"...

                                        EDIT:
                                        Big byłeś szybszy :diabelski_usmiech
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • oculus
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 228

                                          #21
                                          Mądrych to i poczytać miło.
                                          To by się zgadzało. Rzeczywiście w koleinach muszę pracować kierownicą o wiele bardziej niż w poprzednim aucie. Na autostradzie w Niemczech za to jechało się idealnie. No i w zakręcie, czy na rondzie mogę spokojnie jechać szybciej o jakieś 50%.
                                          Rok temu musiałem w zony megance wymienić zwrotnic, bo złapały dużo luzu. Auto też myszkowało na nierównosciach. W koleinach własnie mam takie wrażenie jakby zwrotnice było wybite, co na razie nie wchodzi w grę, bo jeszcze 2000km nie przejechałem nawet.
                                          Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez oculus
                                            co na razie nie wchodzi w grę, bo jeszcze 2000km nie przejechałem nawet.
                                            no nie mów hop, ja miałem przy 3000km wymieniane łącznik stabilizatora (czy jakoś tak to się nazywa).
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • oculus
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 228

                                              #23
                                              Te łączniki też miałem w poprzedniej octavii wymieniane dość szybko, bo coś około 30kkm. Chociaż Ty rzeczywiście pobiłeś rekord.
                                              Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                oculus, No wlasnie te 2.1 to chyba tak ciut malo, jak na wszyskie kola. A bylo 3, bo na tyl przy tych gumach dla pelnego zaladunku powinno byc chyba nawet 3.2bar
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • oculus
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 228

                                                  #25
                                                  Napompowałem tak jak jest na pokrywie wlewu do paliwa.
                                                  Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...